.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیشنهادتجمیع صندوق‌های بیمه دردولت

به گزارش شمال نیوز، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با فارس گفت: یکپارچه شدن بیمه‌ها در کشور طبق قانون برنامه پنجم توسعه یک تکلیف است و باید یکپارچه شوند البته این کار بر عهده وزارت رفاه است و وزارت بهداشت نیز آن را مطالبه می‌کند.

وی ادامه داد: واقعیت این است ما چند نوع بیمه در کشور داریم بخشی از این بیمه‌ها که مورد رضایت مردم است بیمه‌های تکمیلی هستند که تعدادشان قابل توجه است و طبق آمارهای متفاوت حدود ۶ میلیون نفر را پوشش می‌دهد.

وزیر بهداشت گفت: یکسری بیمه‌های دیگر هم که مردم از آنها راضی نیستند و بخش کمی از هزینه‌هایشان را پوشش می‌دهد وجود دارد. حال باید پرسید آیا با یکپارچه شدن بیمه‌ها می‌خواهیم آنهایی که راضی هستند را مانند سایرین ناراضی کنیم و ناراضی‌ها را راضی.

هاشمی افزود: اگر می‌خواهیم افرادی که از بیمه خود رضایت ندارند را راضی کنیم یک رضایت نسبی به دست می‌آید و در این شرایط نیاز است که پول کافی در اختیار وزارت رفاه قرار دهیم یعنی بیمه‌ها منابعی در اختیارشان باشد که بتوانند تعهدات بیشتری را متقبل شوند و سقف و افراد بیشتری را پوشش دهند که این امر مورد حمایت ما است.

وی ادامه داد: اما اگر می‌خواهیم با تجمیع بیمه‌ها ۶ میلیون نفری را که از بیمه‌های تکمیلی راضی هستند را ناراضی کنیم و بخواهیم کمبود و فقر را توزیع کنیم ،موافق نیستیم بلکه باید منابع و پوشش بیمه‌ای به موازات هم رشد کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: باید منابع فراهم شود تا وزارت رفاه بتواند بیمه‌ها را یکپارچه کند البته بعضی‌ها نیز معتقدند که لازم است صندوق‌های بیمه‌ای که شبیه به هم کار می‌کنند و حدود ۲۲ صندوق هستند با هم تجمیع شوند تا از این طریق سیاست‌ها و خرید واحد شود و در عین حال هزینه‌ها کاهش یابد.

هاشمی اظهار کرد: با تجمیع صندوق‌های بیمه دیگر نیازی به وجود ساختمان‌های متعدد، مدیریت متعدد و پرسنل بالا نیست.

وی با اشاره به اینکه یکپارچه‌سازی بیمه نیاز فراوانی به منابع دارد گفت: اما اگر به دنبال یکپارچه سازی بیمه هستیم تا زمانی که منابع آن فراهم نشود نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که بیمه‌ها یکپارچه می‌شوند چرا که در غیر این صورت ۶ میلیون نفر آسیب می‌بینند.

وزیر بهداشت گفت: با این حال پیشنهاد تجمیع صندوق‌های بیمه و یکپارچه‌سازی بیمه‌ها در جهت پوشش بیشتر مردم را در قالب بسته‌ای در کارگروه سلامت که به تازگی قرار است در دولت تشکیل شود مطرح کرده‌ایم که امیدواریم عملیاتی شود./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.254 seconds.